Pages

Sunday 4 March 2012

rindu kat family....

aslmkom...
hari nie dah masuk hari yang ke 49 aku stay kt pisa Italy...ada lagi 45 hari lagi aku  perlu teruskan perjuangan menuntut ilmu kat negara orang nie...tiap-tiap hari  rutin hidup berputar dalam cerita yang sama...bangun seawal 5 pagi...selesai sujud dan ber"cakap" dengan MAHA PENCIPTA,bermula lah pendakian mencari sedikit ilmu untuk dibekalkan dalam diri...

"Mr Countdown"...gelaran yg aku perolehi dari segelintir rakan sekerja disini...kenapa?...sebab tiap-tiap hari aku akan mengadap berkali-kali calender yg melekat kaku di dinding...membuat kira-kira sudah berapa hari disini..dan berapa lama lagi aku akan terbang balik ke Tanah Tumpahnya Darahku ....

Terasa perjalanan disini terlalu panjang....rindu kepada isteri dan anak-anak sentiasa bermain dalam perasaan...aku tak pernah tinggalkan family sebegini lama,walaupun aku pernah ke singapore untuk berkursus untuk jangka masa yang sama tapi...ye la kan singapore tu sekangkang kera ja ngan malaysia...boleh ulang alik sabtu ahad dari singapore ke penang..

Rindu dalam diri nie buat sementara waktu nie terpaksa dipendamkan...biarlah aku terus sentiasa mengira hari demi hari dan biarlah diari aku dipenuhi dengan luahan dan rintihan ...dan dengan luahan dan rintihan dalam sekeping kertas dapat melegakan perasaan rindu yg berkocakan dalam hati dan ingatan......

No comments:

Post a Comment

komen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...